Elaphe guttata Amelano x Anery
Luboš | | 21-01-2010 15:50:51 | Reakce
Dobrý den tak užovka se svlékla celá a bez problémů. ráno jsem se podíval a byla to krásná práce ;-). Ale teď k hlavnímu důvodu proč píšu když jsem přišel ze školy tak jsem se chtěl podívat jak na tom je byla v pohodě schovaná u topného kamene. Jenže když jsem odklopil boudičku tak tam něco bylo, bylo to bílé mělo to v sobě jako by malinké jikry nebo nějaké kuličky a bylo to řidší a můžu říct že to opravdu dost zapáchalo. Nevím jak dlouho to tam mohlo být ale myslím že max. den dva každý den jsem hada kontroloval. Nevím jestli to nemohl nějak vyzvrátit nebo jestli to byl bobek. A zadalší tam měl něco jako pavučinu nebo spíš něco jako co vypadalo jako pavučina přišlo mi to hodně pevný aby to byla nějaká plíseň nebo něco mohl to nějak uděla had ??? No každopádně jsem to bílé odstranil vydrbal boudičku substrát pod boudičkou jsem vyhodil a ,,pavučinu" taky! Tak kdyby jste věděl co to je tak by mi to pomohlo děkuji :-)! Jinak už je to týden a čtyři dny co jsem krmil naposled v době svleku jsem to nezkoušel.
RE: Elaphe guttata Amelano x Anery | admin | info@chovamehady.cz | | 21-01-2010 19:51:11
to bílé by mohla být pravděpodobně moč. Hadi nemívají moč v tekutém stavu, ale v tuhém a je bílá. ta tvrdá pavučina by mohla být zbytky nestrávené myšky jak byla ochlupená a slisovaná v žaludku hada tak to může být podobné protože had vyvrhne zbytek takové myši jako nestrávenou.
RE: Elaphe guttata Amelano x Anery | Luboš | | 21-01-2010 20:02:31
Tak sanad máte pravdu :-) vím že se to nedá určit jen z popisku ale asi máte pravdu děkuji!
RE: Elaphe guttata Amelano x Anery | admin | info@chovamehady.cz | | 22-01-2010 06:20:17
Můžete mi klidně poslat fotku na email a já Vám to řeknu s určitostí
Děkuji
Kryštof | | 20-01-2010 17:12:46 | Reakce
Ahoj.Moc děkuji za to že jste mi poradil.Pak se nakonec svlékl a už i žral.Děkuji
RE: Děkuji | admin | info@chovamehady.cz | | 20-01-2010 20:25:04
není zač pokud budete něco potřebovat tak dejte vědět
užovka černá
ayleen | ayleentheunicorn@seznam | | 19-01-2010 00:51:42 | Reakce
dobrý den v sobotu jsem dostala užovku zakoupenou v Plzni na Zootrhu..nakrmili Jacka dvěma holaty potkana a on je vyvrhl když jsem ho přemístovala do teária,ale nezmačklajsem ho..jen lezl zastavil a blinkal.je to maximálně dvouměsíční mimčo...nevíte proč je yvrhl?
RE: užovka černá | admin | info@chovamehady.cz | | 19-01-2010 06:29:27
Pokud je takhle mladý tak dvě potkaní holata jsou vcelku dost. Jednak si dávejte pozor na překrmení - tím by jste hadovi spíše ublížila. V tomto věku dávejte jedno myší jednodení nebo dvoudení hole. jinak po žrádle doporučuji nechat cca 3 dny v klidu a vůbec ho nebrat do ruky.
Užovka
Jakub | | 18-01-2010 15:53:42 | Reakce
DObrý den to jsem zase já tak užovka mi už ve středu to budou 3 týdny nežrala ale vypadá v pohodě kupovaly jsme hole toho si nevšimla a pak další hole potkana a toho si taky nevšimla řekl jsem ve o tom zverimexu a tam mi říkaly že je ještě mladá ale přesto vydrží třičtvrtě roku nežrat a kdyby to hole nezžrala tak ho máme dat do mrazáku a zmrazit ho a po týdnu to zkusit zase myslíte že bude větší pravděpodobnost že to mražené sežere ?
RE: Užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 19-01-2010 06:23:29
může to vyzkoušet, ale to stačí když to hole jen usmrtíte a nemusíte ho mrazit. Pokud je hodně mladá tak se mi to zdá moc 3/4 roku nežrat. Pokud se jedná o letošní mládě je možné že je špatně rozkrmená. takhle na dálku těžko říct.
RE: Užovka | Jakub | | 19-01-2010 06:58:11
Letošní (2010) není má asi tak těch 3/4 roku má 65cm a jinak se mi zdá v pohodě všecko mám doma knihu abeceda teraristy užovka červená ja tam skoro vše ale co tam není tak se vás ptám zde je tam napsáno jak vypadá a jak se chová zdravý had vše splňuje ale s tím žrádlem mi dělá trochu starosti ve 3 týdnech nám odmítla 5 myší za sebou další pondělí koupím skákavku vždy jsme měly skákavky a ona je vždy po 3 dnech vyvrhla pak jsme jí daly další a zabila ale nežrala pak zase zabila nežrala pak hole toho si nevšimla (mělo už trochu chlupy) a teť hole potkana a toho si taky nevšímala (to chlupy nemělo) a tak jme to hole zabily a daly do mrazáku podle rady ve zverimexu a já nevím co z tím
RE: Užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 19-01-2010 11:18:51
Ještě mě napadlo, že v tomto období si občas sami hadi řeknou, že chtějí zimovat tím, že odmítají potravu. Je to také jedna z variant, ale moc mi nesedí, že to před tím vyvrhla. Kdyby jste měl cestu na jižní moravu tak ji vemte a dejte vědět a já se na ni mrknu.
RE: Užovka | Jakub | | 19-01-2010 20:49:17
Prosím mužu se zeptat jesli znáte vesničku Bučovice tam bych se mohl v sobotu nebo někdy dostat ale jinak pojedu nejspíš v březnu do brna na vístavu tak já ještě určitě napíšu
RE: Užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 20-01-2010 06:28:38
Bučovice znám, ale nejezdím tam, ale pokud to bude ve všední den tak někdy během dopoledne by jste mohl za mnou přijet do Brna a pokud by to bylo o víkendu tak za mnou domů asi 33km od Brna. Jak budete mít tu cestu tak se ozvěte na telefon a domluvíme se.
RE: Užovka | Jakub | | 20-01-2010 17:09:22
Já tam zatím cestu nemám ale kdyby ano tak napíšu děkuji.
mláďata
Simona | | 18-01-2010 15:11:19 | Reakce
Je ještě možnost rezervace mláďat nebo už je vše zamluvené?
RE: mláďata | admin | info@chovamehady.cz | | 19-01-2010 06:17:20
ano ještě je možnost zamluvení si mláďat. Ozvěte si mi na email.
Svlek
Elaphe guttata Amelano x Anery | | 13-01-2010 19:08:09 | Reakce
Dobrý den tak píšu zas. Můj had se poprvé svléká a je po krmení. Je dva dny zalezlej v boudičce teplotu má okolo 23°C až 27,5°C také to bylo první krmení doma. Sprásknul to během chvíle do 9 minut spolkl hole. Krmil jsem ho v pondělí tak snad už mám vyhráno. Nechal jsem ho v klidu jen se koukám jak na tom je. Dnes jsem odklopil domeček a koukám má šedivé kalné oči tak předpokládám že se jedná o svlek. Mám udržovat nejakou stálou teplotu ?? Vlkost je snad dobrá rosím každý druhý den vodu mu vyměňuju každý den nebo obden. Dělám vše správně ?? Dekuji :)!!!!
RE: Svlek | Luboš | | 13-01-2010 19:46:15
A ještě by mě zajímalo jak dlouho to bude cca trvat ??? :) Je mu asi 3,5 měsíce možná 4 díky!!
RE: Svlek | admin | info@chovamehady.cz | | 14-01-2010 07:05:38
U takhle mladých hadů je časté svlékání běžné. Jinak to dělejte jak doteď pokud byla svlečka v pořádku v celku tak je to dobré znamení :-)
RE: Svlek | Luboš | | 17-01-2010 11:26:44
Dobrý den tak had je stale zakalen a ne a ne se svléknout asi je to normální že to chvilku trvá ale nevidím u něho stále žádnou aktivitu. Je normální že to trvá už čtyři dny a ještě stál nic ? Dekuju za odpověď! :)
RE: Svlek | admin | info@chovamehady.cz | | 17-01-2010 13:29:22
buďte v klidu je to vcelku normální po určité době se odkalí a o té po nějakém tom dnu se vysleče. To že se moc nepohybuje je také normální při zakalení je trochu zmatený tak se snaží být v klidu.
Užovka
Jakub | | 12-01-2010 20:32:46 | Reakce
Dobrý den tak dnes jsem jí dal hole a ona si ho ani nevšimla mám naštěstí knihu o chovu užovky je tam i umělé krmení tak ji skusím nakrmit uměle a v sobotu pojedu k veterináři děkuji
RE: Užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 13-01-2010 05:59:33
Pokud pojedete v sobotu k veterinářovi tak ji nekrmte. Ono tzv. ruční rozkrmení chce trochu praxi a nebo vše dělat pod dohledem zkušeného teraristy. Navíc pokud by měla nějaký problém například nějaký zánět tak aby jste ji ještě neublížil. Počkejte co na to veterinář.
RE: Užovka | Jakub | | 13-01-2010 06:26:32
Já mám v rodině taky teraristu má 2 hroznýše tak jsem mu zavolal už je v tom dobrej a on mi říkal že je to normální že kdyš jeho hroznýši byly malý tak mu taky třeba i měsíc nežrali a to byly ještě mladí teť jsou dospělý a pak v pohodě včera se mi podařilo otevřít jí tu tlamu a zjistil jsem že zánět nemá myslíte že mám ještě tak týden počkat a pak teprve jet k veterináři ?
RE: Užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 13-01-2010 13:47:18
u hroznýšů je to trochu něco jiného. Jinak za asistence teraristy se pokuste ručně nakrmit jednodení hole a uvidíte pokud ho vyvrátí nestrávené neváhejte a ihned k veterináři.
RE: Užovka | Jakub | | 13-01-2010 16:42:10
On je uplně od jinud než já jsem s ním jen po telefonu rozhodnu se jestli ji ještě nechám ale kdyštak jedu v sobotu k veterináři ale já ještě nevím kdyš ji beru do ruky je živá a aktivní uplně v "pohodě" ale nežere a to mě na ní štve tak nevím co s tím do soboty se rozhodnu a pak kdyštak napíšu děkuji
RE: Užovka | kovysek | | 13-01-2010 20:30:43
Měl jsem stejný problém u úžovek. První, když jsem jí dal hole, tak si ho nevšímala, říkám si, dobře nechám tam to hole přes noc, úžovky jsou přeci mnohem aktivnější. Ránou se kouknu a hole v bříšku. U druhé úžovky i přeto že jsem ho nechal přes noc nesnědla, tak jsem to hole na druhý večer nastřihnul a ráno bylo spapáno.
RE: Užovka | Jakub | | 13-01-2010 21:21:21
To jsem nepochopil napřed bylo v bříšku pak venku pak nastřihnul (nastřihnul holatko to jsem nepochopil) a pak ho snedla ale divejte prvni mys skakavka vetsi snedla za 3 dny vyvrhla za tyden to same i z vyvrhem po treti nechtela zrat po 4 taky nechtela a tat to hole toho si ani nevsimla jako kdyby tam nebylo ja nevim co s tim necham ji jeste a v patek ji koupim jeste skakavku díky naschledanou
RE: Užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 14-01-2010 06:53:01
Záleží také zda ta skákavka není´na ni příliš velká. Každopádně polud ji polkne a pak vyvrhne a tak stále dokola tak je to špatně.
RE: Užovka | Jakub | | 14-01-2010 14:01:00
Udělala to jen 2x a tu třeti už nežrala a nikdy jí nedávám větší skákavku než je nejtlustčí část jejího těla (mám o elaphe guttata knihu ale neni tam vše) a ta poslední byla i menší zítra jí dám obyč skákavku a uvidím
RE: Užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 15-01-2010 06:05:42
Pokud je stará jen pár měsíců tak ji můžou vadit a dráždit ji ty chloupky na té skákavce. Pokuste se ji dát holátko neochlupené - pokud je to tedy ješttě mládě
RE: Užovka | Jakub | | 15-01-2010 13:56:26
já nevím jak je stará mám ji asi měsíc a má asi 65 cm
Elaphe guttata Amelano x Anery
Luboš | | 11-01-2010 20:32:32 | Reakce
Ahoj je to tu fakt krásný dobře odvedená práce se cení!:) Já mám užovku asi týden nadrtil jsem se snad ,,100%'' stránek o tomhle zvířátku než jsem si ho koupil a tady se mi opravdu líbí. Jinak bych se chtěl zeptat kolik má tak užovka v dospělosti okolo pasu ?? Děkuji!;)
RE: Elaphe guttata Amelano x Anery | admin | info@chovamehady.cz | | 12-01-2010 06:05:39
těžko říci kolik může mít užovka v dospělosti kolem pasu, to je různé vždy záleží na daném jedinci a jak ho krmíte, ale viděl bych to cca od 3 do 5 cm v průměru.
Elaphe Guttata
Jakub | | 11-01-2010 19:59:23 | Reakce
Ahoj kromě těch problému co mám ze svou užovkou jinak opravdu musím říct že je to krásný a klidný had Děkuji za všechny rady a co nejdříve pojedu k veterinářï děkuji mnohokrát stránkdy jsou opravdu pěkné a kdyš si nebudu vědět rady tak se kdyštak zeptám a ještě chci říct že jí zkusím dát to hole děkuji.
RE: Elaphe Guttata | admin | info@chovamehady.cz | | 12-01-2010 05:34:33
hlavně ať vše dobře dopadne -dejte vědět třeba na e-mail.
RE: Elaphe Guttata | Jakub | | 12-01-2010 06:24:57
Jasně a děkuji.
Prosím ještě radu
Jakub | jjanulik@atlas.cz | | 09-01-2010 17:00:09 | Reakce
Dobrý den co znamená kdyš mé užovce tak trochu vystubuje páteř ? chtěl jsem jet k veterináři ale vkůli sněhové kalamitě se nikam nedostanu (nejsem z města)myslíte že to bude dobré ?
RE: Prosím ještě radu | admin | info@chovamehady.cz | | 09-01-2010 19:15:59
záleží jak moc vystupuje páteř. pokud je to moc tak to může být tím, že málo žere. Jinak klidně dejte vědět jak jste dopadl u veterináře.
RE: Prosím ještě radu | Jakub | | 09-01-2010 20:16:59
To bude minimálně za 2 týdny bohužel já se tam nemám jak dostat. Ale vědět na 100% dám. Děkuji
RE: Prosím ještě radu | Jakub | | 09-01-2010 20:18:39
Má asi 45 centimetrů myslíte že vydrží tak 3 týdny nežrat ? a vědět jak dopadnu na 100% dám ale pojedu tam až tak za 2 týdny vkuli té sněhové kalamitě
RE: Prosím ještě radu | admin | info@chovamehady.cz | | 09-01-2010 20:25:38
jsem přesvědčen že by 3 týdny vydržet měla, ale ještě to zkuste ji dát nažrat.
RE: Prosím ještě radu | Jakub | | 10-01-2010 08:59:00
Já to zkoušel včera malinká myšička ne holátko to neměli ale malinká myš a ona ji zabila pak s ní nic nedělala pak jí "ocucala" hlavu a nechtěl ji tak já nevím
RE: Prosím ještě radu | admin | info@chovamehady.cz | | 10-01-2010 12:58:56
je to divné každopádně co nejdříve k veterinřovi.
RE: Prosím ještě radu | Jakub | | 10-01-2010 13:32:02
Jo ale tak za ty 2 týdny dřív to nepůjde zkusím jí koupit holátko jestli seženu