Začátek
Henry | zone77@seznam.cz | | 31-05-2013 18:58:22 | Reakce
Zdravím Vím že už to tu nejspíš bylo psáno, ale chtěl bych poradit s výběrem hada. Nejideálnější by byl nějaký ''přítulnější'' typ, jelikož mám o hodně mladšího brášku, tak aby si navzájem neublížili. Na druhou stranu jsem uplný začátečník, takže by to chtělo i něco méně náročného. Hodně jsem přemýšlel o Užovce Červené, ale nevím jak se chová k lidem. Poraďte někdo prosím. Předem děkuji za odpověď :)
RE: Začátek | Naomi | | 31-05-2013 19:25:45
Přítulný had není žádný. Užovka červená je vhodná pro začátečníky vzhledem k nenáročnosti chovu a mírnější povaze. Ovšem u každého druhu se najdou i agresivnější jedinci.
RE: Začátek | Henry | zone77@seznam.cz | | 31-05-2013 19:30:10
Děkuji Pokud se mohu ještě zeptat, jak moc je nepříjemně kousnutí od dospelého jedince Užovky Červené a čeho se vyvarovat při manipulaci s hadem?
RE: Začátek | Ondřej | | 02-06-2013 06:26:45
Pokud to není kousanec od Anakondy žluté, tak se není čeho bát...Spíš se leknete...Je to jako malej píchanec 2 jehlama...Musí se dávat pozor, aby neměl člověk na ruce žádný pachy...Umývat vždycky před tím, než se s hadem manipuluje...Jak kvůli hadovi, tak kvůli sobě
RE: Začátek | admin | info@chovamehady.cz | | 02-06-2013 18:45:23
jednoznačně doporučuji užovku červenou. A to kosnutí nějak moc nebolí spíše se leknete než to bolí.
žive rostliny
Lucie | | 31-05-2013 16:37:39 | Reakce
Dobry den mam Krajtu Kralovskou a chtela jsem se zeptat jestli k nemu do teraria muzu dat nejake zive rostliny a jake? dekuji.
RE: žive rostliny | Naomi | | 31-05-2013 16:41:49
Dát určitě můžete, ale vzhledem k váze a zavalitosti krajty si myslím, že rostliny nebudou mít dlouhou životnost.
RE: žive rostliny | admin | info@chovamehady.cz | | 02-06-2013 18:41:40
souhlasím s Naomi. Spíše bych doporučil dát nějakou větev než žívé rostliny. Ty by tam fakt dlouho nevydrželi...
Užovka červená spolkla s kořistí bukový štěpek
Karel | karelmarosz@seznam.cz | | 29-05-2013 17:45:53 | Reakce
Dobrý den, moje dospělá Elaphe guttata spokla při krmení bukový štěpek, který se nalepil myši na zadek. Zjistil jsem to ve chvíli, kdy už bylo pozdě na případný zásah. Myslím si, že by to problém neměl být, jelikož buk. štěpek je "přírodní materiál." Když had dokáže dokonale strávit kosti, srst... Nemůže mít užovka díky tomu problém s trávením, tedy spíš s vyprazdňováním? Děkuji za odpověď! Budu rád, když budu vědět, že se nemýlím!
RE: Užovka červená spolkla s kořistí bukový štěpek | admin | info@chovamehady.cz | | 29-05-2013 19:46:44
problém by být neměl. Měla by ho s vyprázdením se dostat ven... Horší by bylo kdyby jste tam měl lignocel neboli kokosové vlákno. Ty jsou ostré a hadovi by se mohlo vlákno zapíchnout do zažívacího traktu...
RE: Užovka červená spolkla s kořistí bukový štěpek | Karel | karelmarosz@seznam.cz | | 30-05-2013 08:14:30
Konečně mi zase začíná normálně žrát! Teď měla takový bídný půl rok co sežrale jen 3 myši, tak proto jsem se zeptal... Už těch problémů s žraním mám dost :-D Děkuji!
zvracení
Damián | | 29-05-2013 14:14:20 | Reakce
Dobrý den, mám dospělou užovku červenou. Mám s ní problém-zvrací. Byla i u veterináře na hospitalizaci, udělali jí parazitologii, která byla čistá, kontrastní vyšetření GITu(to se nestihlo udělat, protože kontrastní látku vyzvracela, v žaludku ale nic abnormálního nebylo). Na klinice jí párkrát nakrmili tekutou potravou a ta jí v klidu prošla. Poté podali i holátko, také ho strávila a vykálela. Hada jsem tedy dostal domů, že mu mám podat myš a uvidí se. Myš s chutí pozřela, ale po dni jí opět vyzvracela. Podal jsem tedy po týdnu opět holátko, ale problém se opakoval. Samozřejmě se obrátím opět na veterináře, ale chtěl bych se zeptat, jestli není něco špatně na podmínkách terária(80x40x40), bukové štěpky, teplota na nejstudenějším místě kolísá mezi 23-25 a na nejteplejším od 31-33,5. Vybavení(voda, úkryt, větev) nechybí. Někdy v listopadu jsem zabudoval pomocí sanitárního silikonu do terária pozadí z polystyrénu, písku, lepidla na polystyrén a bezbarvého laku(měl by být netoxický)- napadlo mě, jestli to třeba nemůže být i z toho, ale problémy se objevily až po cca dvou měsících co to tam měla. Velice se omlouvám za dlouhý dotaz a děkuji za odpovědi.
RE: zvracení | admin | info@chovamehady.cz | | 29-05-2013 19:28:11
dení teplota by měla být 25-28st. Jinak mě napadá podat vitamíny na podporu trávení. Jinak pokud by to nepomohlo tak už by to mělo být na veterináři, který hada již viděl a měl ho v péči.
lina krajta kralovska
leos | merunkovnik@seznam.cz | | 28-05-2013 19:36:42 | Reakce
mam dotaz ohledne toho ze je furt zalezla malo aktivni a ni v noci moc aktivni neni nevite co stim. dekuji za pomoc
RE: lina krajta kralovska | Naomi | | 28-05-2013 20:14:20
Python Regius patří mezi hady, kteří tráví 80% času ležením v úkrytu. Je to zcela normální.
RE: lina krajta kralovska | leos | merunkovnik@seznam.cz | | 28-05-2013 21:40:51
a co kdybych ji ten ukryt proste oddelal nebylo by to lepsi
RE: lina krajta kralovska | Karel | karelmarosz@seznam.cz | | 28-05-2013 22:02:05
Myslím si, že sebrat krajtě královské úkryt není dobrý nápad... Většinou se to odrazí na zdraví hada a také může přestat přijímat potravu, bude-li ve stresu a to určitě nechcete, že?....
RE: lina krajta kralovska | leos | merunkovnik@seznam.cz | | 28-05-2013 22:35:41
no to nechci tak dekuju moc
RE: lina krajta kralovska | Naomi | | 29-05-2013 11:17:51
K Regiuskám tahle lenivá vlastnost prostě patří. Jak je již psáno, odebráním úkrytu ji vystavíš zbytečnému stresu, který může spustit řadu komplikací. Pokud ti to nevyhovuje, budeš si muset pořídit nějakého hada s denní aktivitou.
RE: lina krajta kralovska | admin | info@chovamehady.cz | | 29-05-2013 19:23:39
Souhlasím s předchozími příspěvky. Krajta všeobecně patří mezi línější hady a je většinou někde v klidu stočená. Úkryt rozhodně neodělávejte. Pro hada je úkryt nutný aby se měl kam schovat a tím měl pocit bezpečí...
nechce žrát
lada | | | 27-05-2013 20:54:56 | Reakce
Dobrý den, máme užovku červenou již 10let, krmíme jednou za měsíc potkanem. Po zimování jsme dali zase potkana-asi březen, ale nezájem. Od té doby další tři pokusy,i s myší,ale nezájem. Přitom když se něco za sklem pohne(naše kočka), tak už dělá S a připravuje se. Koupíme tedy potkana, ten běhá v teráriu přes noc a nic. Dokonce se ubytoval v úkrytu a had spal venku. Čím to může být? Nic jsme neměnili, vše jako před zimováním.Poraďte , děkuji.
RE: nechce žrát | admin | info@chovamehady.cz | | 28-05-2013 06:54:20
pokud dáváte stejnou velikost atd... tak je možné že se chce pářit, ale je divné že by si nevzalal po zimování ani jednou... nechte při normální teplotě a vlhkosti nějakou dobu ( cca 14) a dejte ji dospělou myš a uvidíte. Jinak ji pozorujte zda nějak viditelně nehubne nebo zda na sobě nemá nějaké parazity atd..
RE: nechce žrát | Naomi | | 28-05-2013 14:22:05
Ještě bych si dovolila doplnit, že nechávat živého potkana přes noc s hadem v teráriu je hodně nezodpovědné a riskantní. Hada může dost ošklivě pokousat a znám případy, kdy had byl ohlodán až na kost a uhynul.
RE: nechce žrát | admin | info@chovamehady.cz | | 29-05-2013 19:19:45
ano souhlasím s Naomi, nechávat potkana přes noc - to rozhodně NE. Potravu nechávejte tak max 1-2h.
trávení
nada | nada.nadeje@seznam.cz | | 27-05-2013 20:51:18 | Reakce
Dobrý den. Naše asi 10ti měsíční užovka červená se naposled svlékla min.týden, vůbec ne v kuse,jako obvykle,ale na hodně kousíčků.Nevíte čím to může být? Rosíme, miska s vodou je pod lampou,takže se pořád odpařuje,vlhko tam je. Máme ji od listopadu a svlékla jsem zatím pouze 3x, není to málo?Krmíme ji jednou za 14dní osrstěnou myškou, častěji nechce. Z toho posledního svleku jí asi kousek kůže(? přijde mi to divné) zůstal u kloaky a asi se celá nevyprázdnila,protože za 2dny po tom jsme si všimli, že to má u kloaky jakési zalepené a před tím (asi střeva)nafouklé,jako by to nešlo ven. Vodou jsme to rozpustili,uvolnilo se to,zbytek hovínka vyšel ven. Nafouklé místo se sice zmenšilo,ale pořád je širší než obvykle(šupinky jsou roztáhlé),co se stalo a jak jí můžeme pomoci? Moc děkuji za rady, moc často ji nevidíme, pořád je někde schovaná,proto jsme si všimli pozdě :(
RE: trávení | Vašek | fanus18@seznam.cz | | 27-05-2013 21:33:17
Potrhaná kůže při svleku může znamenat nepříznivé podmínky ale i nemoc. Vzhledem k těm střevům bych doporučoval navštívit veterináře.
RE: trávení | admin | info@chovamehady.cz | | 28-05-2013 05:40:41
kdyby se jednalo jen o ten svlek řekl bych více roste terárko v době svleku ne na hada ale jen kolem něho. Ale ty střeva to je divné asi bych fakt navštívil veterináře. Napadá mě ještě jedna možnost, jestli tam nemá zimu a tím mu potrava zahnívá v těle a to by mohl být problém...
RE: trávení | admin | info@chovamehady.cz | | 28-05-2013 05:51:19
ještě k tomu krmení u 10 měsíční užovky je jednou za 14 dní málo. Ne že by Vám zemřela hlady, ale u takto starého hada by jste měli krmit tak jednou za 8-9 dní. a pokud nechce tak by možná tomu odpovídalo i to že má nižší teplotu než by mít měla. V terárku by jste měl mít tepelné mosty mezi 25 - 28 stupni.
RE: trávení | nada | | 28-05-2013 21:15:17
děkuji za rady, v tera má teplo dost, již máme silnější žárovku. dříve při chladnější teplotě bylo vše ok(nejchladnější místo bylo 20st.). tak nevím.je možné, že je tam teď moc teplo?dnes tedy dám rozmraženou myšku,bude to tak 11den.a uvidíme i co ty střeva..
RE: trávení | admin | info@chovamehady.cz | | 29-05-2013 19:17:26
no 20st. je rozhodně málo. je opravdu nutné udržovat teplotu tak aby tam byli tepelné mosty od 25 - 28 st.
užovky vodni
jirka | | 25-05-2013 13:34:55 | Reakce
Zdravím a dík za radu. Měl jsem ho na mysli. Nazev jsem asi zkomolil. Koupil jsem dva v Hradci Králové na burze.Když jsem je dával do terárka tak mě jeden kousnul do rukavice a nechtěl se pustit. Jsou to hádci zajímaví. Jedí rybí maso a většinu dne stráví ve vodě. Ještě jednou dík. Škoda,že jste tak daleko. J.
RE: užovky vodni | admin | info@chovamehady.cz | | 25-05-2013 14:06:42
ano jsou to užovky vodní, nekde se dá dočíst, že se jim říká užovka rybožroutá. O jedových zubech nevím a nejsem si jistý,ale rozhodně by Vám to nemělo nijak ublížit. Vždyt ani uštknutí naší zmije zdravého člověka nezabije... Jinak ano jsou to hezcí a zajímaví hadi. Had když kousně tak většinou drří a nechce pustit je nutné ho chvíli nechat a by se pustil sm aby se mu zbytečně nevytrhnuly zuby.
RE: užovky vodni | Naomi | | 25-05-2013 15:41:34
Tak kousání je u nich celkem běžné. Hodně zastaršují zplošťováním krku a bývají dost divoké. Myslím, že žerou i žabky.
užovky vodní
jirka | | 24-05-2013 12:15:05 | Reakce
Zdravím. Máte zkušenosti s chovem užovky XENOCHROPHIS FLAVORUNETATUS ? Je tato užovka jedovatá? Předem dík za odpověd. J.
RE: užovky vodní | Naomi | | 25-05-2013 11:29:23
Užovkovitých Xenochrophis je více druhů. Neměl jsi na mysli Xenochrophis flavipunctatus? Jinak tedy nevím, o kterého hada jde. Jedovaté nejsou.
dotaz
Roman Kugler | | 22-05-2013 12:20:33 | Reakce
dobrý den, možná budu mít zvláštní dotaz, ale chci se zeptat jestli máte nějaké osobní zkušenosti s majitelem a adminem těchto stránek. Všude v referencích a i na jiných vebech jsem četl jen samou chválu, ale chci aby mi někdo popsal nějakou osobní zkušenost s ním. Hodlám si koupit hada a zvažuji od něj ale chci mít jistotu že neprohloupím. Děkuji
RE: dotaz | jnk | | 22-05-2013 13:35:53
Mám hadici 3. roky starou osobní odběr z rukou p.Slavíčka. Ještě před koupí hada radil se zařízením terárka a trpělivě odpovídal na věci, které jsou dnes pro mě samozřejmostí.Hadice byla mimino když jsme si pro ní jeli nikdy žádný problém s ní nebyl a je tak rozkrmená, že i po těch třech letech by baštila pořád.Jinak jsme v kontaktu a jak říkám trpělivě odpovídá na mé dotazy a nápady apod... Za mě super
RE: dotaz | Simona Lipová | | 22-05-2013 19:43:22
Nechci tě nějak urazit, ale myslím si, že jsi dost inteligentní na to, že po shlídnutí těchto stránek sám poznáš, že nejde jen o někoho kdo si hraje na chovatele, ale velmi seriozního a poctivého člověka a chovatele. Stejně tak se můžeš podívat na videa, pan Slavíček tam vystupuje v jednom pořadu v televizi, dělá přednášky pro školy. Reference tady na stránkách si pan Slavíček asi taky nevycucal z prstu. Já mám od pana Slavíčka také užovku a dodnes si volám o rady a nikdy jsem neměla pocit že otravuju. A kdyby ti ani tohle nestačilo, tak si zkus přečíst diskuzi, jak pan Slavíček odpovídá ochotně a nacokoli. Omlouvám se za příliž dlouhý příspěvek a tímto panu Slavíčkovi děkuji.
RE: dotaz | Monika | | 22-05-2013 19:47:14
já souhlasím s předchozím příspěvkem. Všechno co chceš vědět je tady na těch webovkách a v referencích. A jinou osobní zkušenost, než kterou se tu dočteš mám taky. Chodím s panem Slavíčkem občas na kafe a dobrý. Usměvavý, chytrý, sympaták :-))))
RE: dotaz | admin | info@chovamehady.cz | | 23-05-2013 13:16:24
Děkuji všem za uznání... Nemám hady proto abych na nich zbohatnul... Mám hady jako koníčka a podkud mohu někomu poradit tak to rád udělám.