Domácí chov hadů


            Novinky na webu:         Dodány nové reference        od spokojených majitelů.        Dále nové video z pořadu       Rady ptáka Loskutáka                                    
DiskuzePřidat dotaz



  1. trávení
    nada | nada.nadeje@seznam.cz | | 27-05-2013 20:51:18 | Reakce

    Dobrý den. Naše asi 10ti měsíční užovka červená se naposled svlékla min.týden, vůbec ne v kuse,jako obvykle,ale na hodně kousíčků.Nevíte čím to může být? Rosíme, miska s vodou je pod lampou,takže se pořád odpařuje,vlhko tam je. Máme ji od listopadu a svlékla jsem zatím pouze 3x, není to málo?Krmíme ji jednou za 14dní osrstěnou myškou, častěji nechce. Z toho posledního svleku jí asi kousek kůže(? přijde mi to divné) zůstal u kloaky a asi se celá nevyprázdnila,protože za 2dny po tom jsme si všimli, že to má u kloaky jakési zalepené a před tím (asi střeva)nafouklé,jako by to nešlo ven. Vodou jsme to rozpustili,uvolnilo se to,zbytek hovínka vyšel ven. Nafouklé místo se sice zmenšilo,ale pořád je širší než obvykle(šupinky jsou roztáhlé),co se stalo a jak jí můžeme pomoci? Moc děkuji za rady, moc často ji nevidíme, pořád je někde schovaná,proto jsme si všimli pozdě :(

    RE: trávení | Vašek | fanus18@seznam.cz | | 27-05-2013 21:33:17

    Potrhaná kůže při svleku může znamenat nepříznivé podmínky ale i nemoc. Vzhledem k těm střevům bych doporučoval navštívit veterináře.

    RE: trávení | admin | info@chovamehady.cz | | 28-05-2013 05:40:41

    kdyby se jednalo jen o ten svlek řekl bych více roste terárko v době svleku ne na hada ale jen kolem něho. Ale ty střeva to je divné asi bych fakt navštívil veterináře. Napadá mě ještě jedna možnost, jestli tam nemá zimu a tím mu potrava zahnívá v těle a to by mohl být problém...

    RE: trávení | admin | info@chovamehady.cz | | 28-05-2013 05:51:19

    ještě k tomu krmení u 10 měsíční užovky je jednou za 14 dní málo. Ne že by Vám zemřela hlady, ale u takto starého hada by jste měli krmit tak jednou za 8-9 dní. a pokud nechce tak by možná tomu odpovídalo i to že má nižší teplotu než by mít měla. V terárku by jste měl mít tepelné mosty mezi 25 - 28 stupni.

    RE: trávení | nada | | 28-05-2013 21:15:17

    děkuji za rady, v tera má teplo dost, již máme silnější žárovku. dříve při chladnější teplotě bylo vše ok(nejchladnější místo bylo 20st.). tak nevím.je možné, že je tam teď moc teplo?dnes tedy dám rozmraženou myšku,bude to tak 11den.a uvidíme i co ty střeva..

    RE: trávení | admin | info@chovamehady.cz | | 29-05-2013 19:17:26

    no 20st. je rozhodně málo. je opravdu nutné udržovat teplotu tak aby tam byli tepelné mosty od 25 - 28 st.

  2. užovky vodni
    jirka | | 25-05-2013 13:34:55 | Reakce

    Zdravím a dík za radu. Měl jsem ho na mysli. Nazev jsem asi zkomolil. Koupil jsem dva v Hradci Králové na burze.Když jsem je dával do terárka tak mě jeden kousnul do rukavice a nechtěl se pustit. Jsou to hádci zajímaví. Jedí rybí maso a většinu dne stráví ve vodě. Ještě jednou dík. Škoda,že jste tak daleko. J.

    RE: užovky vodni | admin | info@chovamehady.cz | | 25-05-2013 14:06:42

    ano jsou to užovky vodní, nekde se dá dočíst, že se jim říká užovka rybožroutá. O jedových zubech nevím a nejsem si jistý,ale rozhodně by Vám to nemělo nijak ublížit. Vždyt ani uštknutí naší zmije zdravého člověka nezabije... Jinak ano jsou to hezcí a zajímaví hadi. Had když kousně tak většinou drří a nechce pustit je nutné ho chvíli nechat a by se pustil sm aby se mu zbytečně nevytrhnuly zuby.

    RE: užovky vodni | Naomi | | 25-05-2013 15:41:34

    Tak kousání je u nich celkem běžné. Hodně zastaršují zplošťováním krku a bývají dost divoké. Myslím, že žerou i žabky.

  3. užovky vodní
    jirka | | 24-05-2013 12:15:05 | Reakce

    Zdravím. Máte zkušenosti s chovem užovky XENOCHROPHIS FLAVORUNETATUS ? Je tato užovka jedovatá? Předem dík za odpověd. J.

    RE: užovky vodní | Naomi | | 25-05-2013 11:29:23

    Užovkovitých Xenochrophis je více druhů. Neměl jsi na mysli Xenochrophis flavipunctatus? Jinak tedy nevím, o kterého hada jde. Jedovaté nejsou.

  4. dotaz
    Roman Kugler | | 22-05-2013 12:20:33 | Reakce

    dobrý den, možná budu mít zvláštní dotaz, ale chci se zeptat jestli máte nějaké osobní zkušenosti s majitelem a adminem těchto stránek. Všude v referencích a i na jiných vebech jsem četl jen samou chválu, ale chci aby mi někdo popsal nějakou osobní zkušenost s ním. Hodlám si koupit hada a zvažuji od něj ale chci mít jistotu že neprohloupím. Děkuji

    RE: dotaz | jnk | | 22-05-2013 13:35:53

    Mám hadici 3. roky starou osobní odběr z rukou p.Slavíčka. Ještě před koupí hada radil se zařízením terárka a trpělivě odpovídal na věci, které jsou dnes pro mě samozřejmostí.Hadice byla mimino když jsme si pro ní jeli nikdy žádný problém s ní nebyl a je tak rozkrmená, že i po těch třech letech by baštila pořád.Jinak jsme v kontaktu a jak říkám trpělivě odpovídá na mé dotazy a nápady apod... Za mě super

    RE: dotaz | Simona Lipová | | 22-05-2013 19:43:22

    Nechci tě nějak urazit, ale myslím si, že jsi dost inteligentní na to, že po shlídnutí těchto stránek sám poznáš, že nejde jen o někoho kdo si hraje na chovatele, ale velmi seriozního a poctivého člověka a chovatele. Stejně tak se můžeš podívat na videa, pan Slavíček tam vystupuje v jednom pořadu v televizi, dělá přednášky pro školy. Reference tady na stránkách si pan Slavíček asi taky nevycucal z prstu. Já mám od pana Slavíčka také užovku a dodnes si volám o rady a nikdy jsem neměla pocit že otravuju. A kdyby ti ani tohle nestačilo, tak si zkus přečíst diskuzi, jak pan Slavíček odpovídá ochotně a nacokoli. Omlouvám se za příliž dlouhý příspěvek a tímto panu Slavíčkovi děkuji.

    RE: dotaz | Monika | | 22-05-2013 19:47:14

    já souhlasím s předchozím příspěvkem. Všechno co chceš vědět je tady na těch webovkách a v referencích. A jinou osobní zkušenost, než kterou se tu dočteš mám taky. Chodím s panem Slavíčkem občas na kafe a dobrý. Usměvavý, chytrý, sympaták :-))))

    RE: dotaz | admin | info@chovamehady.cz | | 23-05-2013 13:16:24

    Děkuji všem za uznání... Nemám hady proto abych na nich zbohatnul... Mám hady jako koníčka a podkud mohu někomu poradit tak to rád udělám.

  5. Svícení
    Martin | | 21-05-2013 21:19:43 | Reakce

    Zdravím. Chtěl bych Vás požádat o radu, zda je nutné v terárku svítit, i když je v bytě a zároveň tak v teráriu přes den kolem 28-29°. Světlo přirozené denní. Had (korálovka) je schovaný pod kamenem, nebo miskou s vodou. Řekl bych, že se tam chladí, tak abych mu tam ještě nepřitápěl žárovkou. Spíš mě zaráží, že i večer, kdy přijdeme domů a začneme větrat, že se nevyleze protáhnout. I když v noci nevím co dělá :D. Díky za odpověď a za rady. Martin

    RE: Svícení | admin | info@chovamehady.cz | | 22-05-2013 05:18:32

    v tomoto případě není potřeba svítit.

    RE: Svícení | Martin | | 22-05-2013 21:14:40

    OK, díky za informaci.

  6. dárek
    Jana | | 21-05-2013 08:34:50 | Reakce

    Zdravím všechny příznivce hadů. Mám doma užovku červenou a je to náš miláček. za chvíli bude mít narozeniny tak jsem si říkala že mu koupím nějakej dárek. ale nevím jakej. ríkala jsem si třeba nějakej masovej dortík nebo nějako třeba semišovou myšku na hraní. Můžete poradit co mu koupit...

    RE: dárek | Naomi | | 21-05-2013 09:15:15

    Myslím, že užovka vaše nápady neocení. A nikdy jsem neslyšela, že by si had s něčím hrál. Rozhodně jsem toho názoru, že takové věci do terária nepatří. To možná štěně by skákalo radostí. Nejlepší dárek pro ni budou vhodné podmínky a klid. To bude určitě nejšťastnější.

    RE: dárek | Monika | | 21-05-2013 15:22:05

    Co jí dát myš s narozeninovou čepičkou na hlavě a mašlí kolem krku? :-)))))))) Naprosto souhlasím s Naomi, líp bych to neřekla....

    RE: dárek | Petr | | 21-05-2013 15:24:52

    Dejte jí tu plyšovou myš a ujištuji Vás že další narozeniny už slavit nebude

    RE: dárek | admin | info@chovamehady.cz | | 21-05-2013 18:45:31

    pokud máte hada opravdu ráda tak nic podobného nekupujte a ani mu tam nic takového nedávejte... dopřejte mu kvalitní terárium a dejte mu myšku a bude nejspokojenější. Rozhodně žádné masové dortíky a plyšové hračky do terárka nepatří.

    RE: dárek | jnk | | 21-05-2013 19:50:20

    :/ ...........>:-(

    RE: dárek | Karel K. | | 22-05-2013 07:31:51

    No tak tebe bych chtěl jednou potakt. Ty jsi naprosto mimo. Typoval bych tě na dlouhonohou blondýnu s červeně nalakovanýma nehtíkama. Něco tak vyhrabanýho jako ty se jen tak nevidí.

  7. pomoc s vybavenim
    Lukas | hal.luk@seznam.cz | | 18-05-2013 09:36:02 | Reakce

    Zdravim chci se zeptat jak zaridit terarium 80x40x40cm pro uzovku cervenou. Jaky by byl nejvhodnejsi podklad.Kamarad ma krajtu a doporucuje mi LIGNOCEL. Dale bych potreboval poradit s nejvhodnejsim vytapenim: topny kamen 15W v kombinaci se svetlem nebo topna folie ULTRATHERM 8W (17,8x28cm)+svetlo. A jake by jste doporucil osvetleni klasickou zarovku nebo specialni s tim UV zarenim popripade jakou wataz. Dekuji za Vasi odpoved a cas.

    RE: pomoc s vybavenim | Naomi | | 18-05-2013 10:59:34

    Substrátů je v dnešní době velké množství. Bukové dubové štěpy, různé druhy kůry, to vše lze kombinovat například s rašelinou. Lignocel je nejhorší varianta a je pro zvíře nebezpečný. Užovka úplně stačí obyčejné žárovky, kdy podle potřebné teploty upravujete jen watáž. Převážně jsou to zvířata s noční aktivitou, UV nepotřebují.

    RE: pomoc s vybavenim | Lukas | hal.luk@seznam.cz | | 18-05-2013 13:08:22

    Dekuji za radu.

    RE: pomoc s vybavenim | admin | | 18-05-2013 15:19:46

    jako podklad doporučuji bukové štěpky smíchané s čistou rašelinou v poměru 1:1. Rozhodně nedávejte lignocel. Osvětlení použijte obyč. žárovky 2x 25W, žádné jiné vytápění již není třeba. Max. můžete použít topný kámen, který slouží pouze jako lokální ohřev daného místa.

    RE: pomoc s vybavenim | Lukas | hal.luk@seznam.cz | | 18-05-2013 18:23:28

    dobre dekuji a jeste dotaz kolik hodin svitit,sem si az ted vzpomnel nekde pisi 10-12hodin tak by mne zajmalo jestli min nebo vic.

    RE: pomoc s vybavenim | admin | info@chovamehady.cz | | 18-05-2013 20:09:42

    já svítí od cca 7:30 do 19:30 a vše je napojeno na časové hodiny.

  8. Had na zahradě
    Standa Kulhánek | S.kulhanek77@gmail.com | | 17-05-2013 07:07:20 | Reakce

    Toto mi lezlo po zahrade. Prosím o radu co to je. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=575881672434389&set=pcb.575882135767676&type=1&relevant_count=3&ref=nf

    RE: Had na zahradě | admin | info@chovamehady.cz | | 17-05-2013 10:21:32

    pokud jsem viděl dobře tak je to užovka obojková a ta je naprosto neškodná

  9. Krmení
    Jakub | pplcan@seznam.cz | | 16-05-2013 15:22:58 | Reakce

    Dobrý den, mám užovku červenou. Je možné že některé myši prostě odmítá? Už se mi jednou stalo, že jsem mu dal myš a té si ani nevšim a dal jsem mu jinou a když přeženu tak mi málem ukous ruku. A ted to samé. Po svleku už 4 týdny nic nežral. Mám jednu myš, co 5 dní mu ji dám, ale ani si jí nevšimne. Děkuji za odpověd

    RE: Krmení | Monča | | 16-05-2013 20:57:12

    Já vidím problém leda ve velikosti myši. Bud je na užovku příliš malá nebo naopak velká. Že by ji myš "nevoněla" určitě nebude důvod. Já bych ji nechala ještě týden vyhladovět a uvidíte, třeba to byla jen náhoda.

    RE: Krmení | admin | info@chovamehady.cz | | 17-05-2013 06:11:32

    naprosto souhlasím s Mončou. pokud se jedná o myš normálně koupenou a není to třeba malé morče nebo tak něco ale všechno jsou to obyčejné myši tak bude problém v podávané velikosti... Jak psala Monča nechte klidně týden nebo dva vyhladovět a potom dejte myš takové velikosti jakou jste dával vždy když normálně had žral...

    RE: Krmení | Vašek | fanus18@gmail.com | | 27-05-2013 12:28:44

    Ahoj, také mám užovku červenou s podobným problémem. Už měsíc nežral. Během této doby jsem mu dal 3 myši. První jsem dával několikrát, ale nejevil zájem, pustil jsem ji. Druhou uškrtil, ale nesežral. Třetí jsem koupil dnes, ale opět o ni nemá zájem. Had měří cca 130cm, mám mu zkusit dát potkana?

  10. dotaz
    kuba | qwer32@centrum.cz | | 15-05-2013 21:20:27 | Reakce

    Dobrý den mám dotaz na vnější a vnitřní parazity u korálovek. Mám korálovku a už po druhé u ní pozoruji že sebou celá šije má tikavé pohyby snaží se jakoby se prohlížet a občas do sebe jakoby kousá a třeba se zašne vlnit po stěně terária a praští sebou o zem jakoby chtěla něco zklepat taky se mi zdá že se mírně zakalila. Na šupinách jsem nic jako parazity neviděl a nebo nevím co mám hledat se zažíváním nebo se střevy asi problém není, protože normálně žere a stolici má taky pravidelnou. Můžete mi prosím vás poradit jestli to nemůže být nějaký vnitřní parazit nebo něco jiného. Děkuji za odpověď.

    RE: dotaz | admin | info@chovamehady.cz | | 16-05-2013 05:50:24

    Co hledat na hadovi za porazity je těžké. Vemte si lupu a důkladně se na hada podívejte zda na něm neuvidíte nějaké miniaturní broučky, kteří mohou být i kousek pod šupinami. To co popisujete je příznak že mu něco v terárku nesedí, teplota, vlhkost, substrát atd... Nevím jak je korálovka stará, ale je také možné, že se chce pářit. Ještě mě napadá aby jste se podíval důkladně na výkaly. Nejlépe s lupou a na čerstvé zda tam nejsou nějací broučci. Pokud máte vše v pohodě doporučil bych navštívit veterináře, který by třeba udělal nějaký rozbor krve.

Celkem příspěvků: 2717Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272